Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
sadki91

Vat za i przeciw

26 postów w tym temacie

Witam

Jestem młodym rolnikiem, posiadam ok 30 ha pola, dostałem dofinansowanie od uni (75 tys. zł), zamierzam zakupić kombajn do zbioru malin/porzeczki/agrestu/ cena kombajnu to ok 100 tys. Zastanawiam się teraz nad przejściem na Vat, aby jeszcze przy zakupie kombajnu odliczyć go sobie od podatku.

Prosiłbym o jakieś rady/ostrzeżenia, od starszych bardziej zorientowanych kolegów po fachu, tak ogólnie na co należy uważać i czy wogóle przy moim areale się takie coś opłaca, czy nie będzie więcej papierkowej roboty niż zysków.

Z góry dziękuje

Pozdrawiam

Adam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jaką decyzje podjołeś bo mineło już 2,5 roku. bo mi na 100 ha to się ołaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy warto przejść na VAT? To zależy od tego jaki profil ma gospodarstwo i czy inwestuje. Jeśli uprawia się tylko rośliny i do tego ciągle coś kupuje to VAT przynosi bardzo duże oszczędności. Ja mam ok. 60 ha i mi się bardzo opłaca. jeśli jednak nie ma inwestycji to trzeba sobie to spokojnie policzyć - ile się kupuje, jakie stawki VAT są na sprzedawane i kupowane towary itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wielu znajomych rolników na vacie którzy bardzo sobie chwalą

Ale jednocześnie ciągle inwestują w nowy sprzęt to taka gonitwa

Mój folwark jest za mały i ja za stary żeby się przestawiać

Ostatnie 10 lat bardzo dużo zainwestowałem w używany zachodni sprzęt

Moim zdaniem jest to bezpieczniejsza droga dla tych którzy się wahają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach