Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
jarki

URSUS 912 i pochodne

51 postów w tym temacie

Mnie to też skręcili i teraz włączam "na kopa" w podłodze-lekki zgrzyt,ale da się wytrzymać.

Jedź pod Gniezno-tam jest ich dwóch-są na OLxie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mój Mechanik to był* człowiek przez duże CZ 

A taka naprawa była wtedy koniecznością z braku $$$ 

Coś tam dołożył chyba jakiś dystans czy tarczkę nie pamiętam 

Wszystko działa znaczy włączam płynnie przy kierownicy tylko coś brzęczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ceny mają porównywalne do indyjskich-wychodzą z założenia,że Ursus/Zetor nawet używany

to jakościowo lepszy i kasę robią,ale to ich końcówka.Zwłaszcza napędy to były chodliwe.

Brałem tam Oś zwykłą sztywną! pod TURa-ten mi sprzęgło(z Chełmna nowe)zużył przez 6 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania że kupowanie używanych części do tego typu traktorów to dobry pomysł

Można kupić w przyzwoitej cenie całe oryginalne podzespoły nie to co w sklepach 

To działa na podobnej zasadzie jak autokasacja 

Edytowano przez jarki
Autokasacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kompletny WOM do osiemdziesiątki niedawno 500 dziś 600-700zł

Ale nowy https://www.grene.pl/czesci-do-maszyn-i-ciagnikow/czesci-do-ciagnikow/pasujace-do-ursus-c-385-i-pochodne/tylny-most/sprzeglo-wom-6-tarcz.html

Lub http://agromasklep.pl/sklep/product.php?id_product=415

Różnica w cenie spora a jakość wykonania ?!?

Edytowano przez jarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O kur..cze-taka różnica?wg olx.

to może faktycznie lepiej zmienić co 10-15 lat całego jelonka na nowy?

W Cielimowie pracownik twierdził,że sprawni "dawcy" kończą się też na zachodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś nie chciał się wyłączyć wałek wom wajchą przy kierownicy 

Pomyślałem coś się rozłączyło ale zerkam przy kolumnie  wszystko ok 

To go wyłączyłem po jakimś czasie się rozłączył więc włączyłem i działa 

Co może być przyczyną bo w cuda trudno mi uwierzyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie cuda się zdarzały.

Wystarczyło wrzucić łychę gnoju na rozrzutnik i się zatrzymywał.

W końcu przestał działać.Resztę gdzieś wyżej pisałem,że na KOPA.Później TUR dołożony to gnojara do MFa.

Teraz zbędny.Daję 100zł za 13 ton z załadunkiem sąsiadowi i idę na spacer z dziećmi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym że on nie chciał się wyłączyć mimo ruszania wajchą 

Przesunąłem do przodu po ujechaniu około 50 metrów stanoł 

Włączyłem i działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia była po remoncie nowy olej nigdy przyczep nie podłączałem tylko moje maszyny 

Co prawda to wom robiony budżetowo ale na moje powinien się ślizgać a on jakby zblokował

@miwigos jest taka opcja że tarczki się mogą zlepić?

Edytowano przez jarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eee przecież WOM jest napędzany przez mikropompkę !?! 

A ten zawór od tyłu to do podnośnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się o uszy obiło że mogą ,ale nie jestem pewny bo to było dawno,ćwierć wieku temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro dodam stronę z instrukcji napraw.

Mój mechanik raczej ma rację.

Pod pokrywą jest jakieś ustrojstwo,co kieruje olej na tarczki lub na hamulec WOM.

Facet w swoim C385 to nawet tryby w skrzyni na blachę łączył i chodzi,jak synchronizowana.

Ba!Bizona ze złomu w SKR reanimował i 25 lat nim młóci!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszystko działało bez zarzutu choć roboty mniej i chłodniej 

Ten zawór pod pokrywą znaczy się w którym miejscu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod podłogą przy dźwigni od włączania WOM na skrzyni biegów.

Tylko to ma być w środku podobno.

Przeryłem ten traktor z Ojcem od A do Z i sobie próbuję przypomnieć gdzie to.

W katalogu jest w tabelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jarki foto nie najlepszej jakości dodałem w galerii.

Raczej nie warto grzebać na zapas,ale o tym niech znawcy zdecydują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś tam się da wyczytać ;) dzięki 

Chyba chodzi i wyczyszczenie całego układu 

Temat odpuszczam bo działa jak należy a wom do remontu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jarki te "gierkowskie zemsty" mają wybór regulacji podnośnika:

pozycyjna/mieszana/siłowa.

Jaka powinna być do orki i wszelkiego grzebania w ziemi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byli nawet tacy którzy wiercili otwory w tej wajsze co ma 360 żeby ustawić pozycję 

Ja jestem zwolennikiem aby każdy ustawiał jak mu wygodnie-pasuje 

Choć 80tki mają taki wynalazek przy wieszaku miernik impulsów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie @miwigos miałeś SZÓSTKĘ.

Mnie chodziło o tę dźwignię regulacji-metalową "klapkę".

Znajomy kupił 8145 i orał pod gorczycę na "siłowej" pług 3skibowy od C360

i mu wyskakiwał

to trzymał jeszcze ten drążek od hydrauliki zewnętrznej(z kulką)-to powoduje jakieś dociążenie?

Przy podniesionym pługu na maxa silnik dławiło!

Przestawiłem podłóg swojego na "pozycyjną",a ten stwierdził,że PeGeRusy tak nie jeżdżą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0