kwojtkowiak18

Ford

25 posts in this topic

Witam mam forda 8240 z 94r i chcialem sie dowiedziec czy ktos ma cos podobnego i jak sie wam sprawuja??

Edited by jarki
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz na miejscu Forda w angielskim Basildon są produkowane New Hollandy. Ja słyszę ogólnie dobre opinie o Fordach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

my Polacy mamy uraz do włoskich rzeczy

ale silniki iveco są przecież w kombajnach fendt'a a oni by dziadostwa nie wsadzili

choć to pewnie przez to że w MF też są iveco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy w odpowiednim miejscu otwieram nowy temat, a mianowicie mam problem z ciągnikiem marki Ford 5030 70KM 4x4 95r. Od roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem ciągnika a problem wygląda następująco: na zimnym silniku nierówna praca przez chwilę ok. 2-3 min i znaczne kopcenie na siwo a po rozgrzaniu praca silnika idealna i kopcenie częściowo ustało. Zawory ustawiłem a wtryskiwacze wraz z pompą zawiozłem do regulacji do Majdanu Górnego okolice Tomaszowa Lubelskiego. Ciśnienie wtryskiwaczy przed regulacją było ustawione na 190atm a oni przestawili na 240atm według nr końcówki wtryskiwacza a pompę uszczelnili (wymiana wszystkich uszczelek i oringów w środku). Ten zabieg nic nie pomógł a ciągnik nadal kopci jest trudny do odpalenia, słaby, bardzo łatwy do zaduszenia i bardzo dużo pali w orce około 25l na h z pługiem 3x35cm ledwo daje radę. Wstawiłem w zbiornik pompkę elektryczną, zasilającą bo nie ma w oryginale ale i to nic nie pomogło. Zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i było jednakowo na każdym po 21atm. Rozebrałem silnik wymieniłem pierścienie (stare miały szczelinę na zamku 1,30mm a nowe 0,40mm) ale niestety bez rezultatu nadal ciśnienie sprężania na 21atm. W dalszym ciągu jest problem z odpaleniem nawet przy 0 stopni (swieca płomieniowa dobra) jak już odpali to dalej chodzi nie równo. Ciśnienie wtryskiwaczy z powrotem obniżyłem na 190atm i troszkę poprawiło się z odpalaniem ale nie jest tak jak powinno być a mi już brak pomysłów co dalej robić więc proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może jednak to nadal wina wtryskiwaczy lub pompy paliwowej

wiesz jakie powinno być ciśnienie i czy pompa tyle poda

 

ford to teraz NH spróbuj tam szukać info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie pompa podaje za dużo paliwa. Regulator obrotów sterowany jest mechanicznie czy elektrycznie? Jeśli obroty da się ustawić za pomocą śrubki czy czegoś takiego to średni mechanik powinien sobie poradzić. Jeśli elektrycznie to trzeba informatyka. Weź jakiegoś speca, który Ci to ustawi. Sam raczej nie próbuj bo możesz za bardzo rozbujać silnik a wtedy wesoło nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator obrotów w pompie jest mechaniczny a obroty ustawiłem sobie na 800 bo było 700-750 i bardzo nierówno pracował na zimnym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem z ciągnikiem rolniczym ford5640 , a dokładnie gdy podgrzeje mi się olej hydrauliczny to przy ruszaniu  ciągnik szarpie ( nie równo zaczyna jazdę) szczególnie na tych szybszych biegach. Dodam jeszcze, że przy zmianie biegów bez sprzęgła nożnego na co niektórych biegach też troszkę podszarpuje, ale najbardziej denerwujące jest to że na rozgrzanym oleju przy ruszaniu sprzęglem nożnym ciągnik bardzo szarpie. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now