Sign in to follow this  
Followers 0
jarki

O czym chcecie czytać w FARMERZE

70 posts in this topic

Po kilku latach na nowo go odkrywam zmienił się to prawda na lepsze wcześniej czytałem tą gazetę nawet jako MÅODY ROLNIK  :) do sugestii jeszcze jestem nie skłonny bo to za krótko

Share this post


Link to post
Share on other sites

w starych numerach zawsze przed siewami były zalecane odmiany

teraz to jest problem z nadmiarem ale zdałoby się coś wymyślić  :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszcie tu wasze sugestie dotyczące tematów, o których chcielibyście poczytać w naszej gazecie. Oczywiście postaramy się sprostać Waszym zapotrzebowaniu na informację w miarę możliwości.

Chcemy być jak najbliżej WAS więc zachęcam...... PISZCIE!!!!

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo mnie by interesował test pługów 4 skibowych obracanych naszego rodzimego "rzemiosła" tzn.

- agromasz- bardzo atrakcyjna cena

- akpil km 80 i km180 - droższy ale czy warto zapłacić więcej za szerszy rozstaw korpusów?

- pług od krukowiaka

- ibis tak dla porównania

test w ściernisku po kukurydzy na ziarno. Zachodnie pługi to inna bajka cenowa bez dofinansowania nie osiągalna  :)

 

Produkcja roślinna - napiszcie coś o EM-ach. Czy naprawdę efektywne mikroorganizmy są aż tak skuteczne jak je reklamują firmy?  W dawce 20l/ha co one mogą zdziałać chyba nie wiele? Co innego dawki na poziomie 100-150l/ha, jak je namnażać i czy melasa buraczana się do tego nadaje?

 

Coś o wapnowaniu reaktywność poszczególnych nawozów wapniowych: dolomit, kreda pojeziorna, wapno posodowe, z cukrowni itd. Czy nawóz PPR sol tak cudownie działający wg.reklam czasem nie jest szybko działającym wapnem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chciałbym przeczytac o sobie ha ha....i praktyczne porady w zakresie hodowli i uprawy roslin....moim zdaniem jest tego stanowczo za malo..a za duzo takich ogólnych nikomu nie potrzebnych rzeczy....lub potrzebnych małej grupce ludzi....to tez zdanie moich znajomych

Niestety nie kupiłem 4 numeru:))...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś o mieszaniu pestycydów w opryskiwaczu? Nie mówię o tabeli mieszanin bo to nierealne ale o jakichś praktycznych poradach co można a czego czego nie. Wszyscy mieszamy żeby zmniejszyć ilość wyjazdów w pole aby zmniejszyć koszty i zaoszczędzić czas, i potem obserwujemy czy mieszanka działa tak jak tego oczekujemy. Czasem u mnie zdarza się, że do opryskiwacza idą 3 różne ŚOR i jeszcze nawóz dolistny. Kiedyś pewnie się przejadę w ten sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chciałbym abyście napisali po chłopsku jak działa jaki nawóz azotowy ,kiedy powinien być stosowany i dlaczego ,

tylko bez sponsorowanych pierdołów ustawionych pod jedną firmę niech to napisze ktoś niezależny , będzie trochę musztardą po obiedzie ale na przyszłość się przyda i rozwieje wątpliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nie czytałem farmera, ale od dzis stałem sie jego szczesliwym prenumeratorem:)).Misiek kiedys napisał ze nie sposób kazdemu dogodzic, ale to nieprawda bo jest wiele tytułów dla rolnika które czyta sie od deski do deski, trzeba sie tylko postarac:))i nie myslec tymi kategoriami tylko myslec jak przyciagnac uwage ....Po przejrzeniu gazety od razu mi sie rzuca w oczy ze duzo jest artykułów o swinkach, ja ich nie hoduje i takie tematy mnie poprostu nie interusuja czy nie mozna by zrobic jak inne gazety ze dla hodowców bydła pisac o bydle , a dla hodowców swin o swiniach...a jesli chca czytac o tym i o tym to dodatkowo wprowadzic oba dzialy.....nastepna sprawa jest to iz w wiekszosci dominuja małe gospodarstwa wiec napewno by chcieli poczytac artykuły w tym stylu, nie tylko o nawozeniu precyzyjnym lub ciagnikach o mocy 200km...bo oni tez prowadza gospodarstwa i tez sa chłonni wiedzy!!..a ten temat jest jakby tabu, a napewno nie bedzie ich stac ani nie maja takiej potrzeby by wprowadzac az takie innowacje i kupowac ciagniki takiej mocy...Teraz plusy...napewno bardzo dobrym pomysłem jest wprowadzanie wypowiedzi z forum..i wypowiedzi rolników pod artykułami, jak dla mnie to swietny pomysł...i ogólnie porady roslinne tez sa na miejscu i z przyjemnoscia sie je czyta...

To jest oczywiscie tylko moje zdanie...i tak bym widział tą gazete.....nie kazdy sie napewno z tym zgodzi, ale wyraziłem swoja opinie i mam nadzieje ze ktos ja wezmie pod uwage...powodzenia w dalszej pracy:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

gazeta idzie w dobrym kierunku ostatni numer jest najciekawszy w tym roku  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To PISZCIE ;D

czyżby wszystko było jasne  ;D

rolnictwo to kraina mlekiem i miodem ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm..a mnie sie wydaje ze debilizm i paranoja, msciwosc, zawisc...itd..no i ten wyscig szczurów gdzie licza sie tylko hektary i tym lepszy rolnik im ma ciagnik wiekszej mocy:))

U nas juz pole jest nieosiagsalne prawie bo za dzierzawy wywindowali cene 1000 zł z hektara!!!!!, własnie tacy dorobkiewicze a przeciez nikt madry tyle nie da za marna klase, tylko zastanawiam sie czy im sie to opłaci gdy zbieraj a3, lub góra 4 tony z hektara???, temu winne sa te programy pomocowe z unii!!, bo w tym tkwi całe zło, renty struktualne, mlody rolnik...a co Wy o tym sadzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz rację te ceny to szaleństwo

ja odpuszczam szybciej sam kiedyś sprzedam

 

a traktory  :-\

jedzie taki z 4-5 wieprzami ale 150 KM bo musi pokazać

a wtedy płacze że ropa droga  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uważam że ziemia na cele rolnicze pod typowe uprawy zboża, rzepak, buraki powyżej 25tys za ha jest za droga i nie opłacalna. Inna sprawa to warzywa, ziemniaki ale dzisiaj ziemię kupują ludzie którzy o rolnictwie nie mają pojęcia lokują kapitał i dzierżawią "głupolą" którzy za wszelką ceną chcą mieć te ha a ekonomia to dla nich czarna magia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas ziemia była stosunkowo tania.....ale to sie zmieniło bo wlasnie powchodzili w te programy i musza spełnic okreslone warunki, a w młodym rolniku musza własnie uzupełnic hektary....no i podrozała o 7 tys!!!...bo Ci płaca ile kto powie, bez zadnych zachamowan bo maja nóz na gardle.....to tak jak mówiła pewna babcia....ze Niemcy nie dali nam rady czołgami i samolotami...a Unia nas ujarzmiła bez zadnych problemów :o...no i zniewoliła bo tak naprawde jestesmy niewolnikami róznych programów, limitów, cross compliance..itd

Pseudo rolnicy tez bija z tego kase bo kupili pola a teraz go dzierzawia za duze pieniadze....a rolnik płacze i płaci....a te wieprze i ciagniki duzej mocy ..i płacz o drogie paliwo to juz chyba nagminne jest ha ha ha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbliżają się siewy i fajnie by było żeby następny numer był o pszenicy hybrydowej. Temat rzeka: jaki termin siewu, rozstaw redlic, czy dawać azot na zimę a jak tak to ile, czy można przekraczać dawki azotu rekomendowane przez Saaten Union (które i tak są potężne 260 kg/h  :o) itd. itd. Rzepak i żyto już znamy ale pszenica mieszańcowa dopiero raczkuje w Polsce. Zastanawiam się czy warto inwestować. Przedstawiciel twierdził, że im gorsza klasa gleby tym większa zwyżka plonu w stosunku do populacyjnej zasianej na tym polu. Nie radził jej siać na I i II klasie bo nie będzie dużej różnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

pszenice widziałem już z cztery pieć lat temu.moim zdaniem koszt materiału siewnego nie rekompensuje zwyżka plonu.byłbym ostrożny bo to co w opisie nie dokońca oddaja warunki polowe.

jęczmien ozimy hybrydowy to jest coś nowego!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0