lokizom

Użytkownicy
  • Content count

    4,468
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    157

Everything posted by lokizom

  1. Ogladaliscie dzisiaj sprawy dla reportera? Ciekawe spiecie Sachajki z mecenasami i kpina z tej weganki. Niestety tutaj zle zachowanie Naszego ulubienca uwazam. Co Wy sadzicie?
  2. Zero-emisyjnosc to dopiero jest ciekawy sposob liczenia. Wylicza Ci emisje CO2 ze zwierzat i z np.traktorow, z calego gospodarstwa. I w to miejsce bedziesz musial zapewnic pokrycie tego CO2 z produkcji rolnejj, tj. np. uprawa uproszczona, rosliny wiazace azot, miedzyplony, panele fotowoltaiczne, biogazownie, itd. Wszystko ma swoje wspolczynniki. Paradoks polega na tym ze np. duze firny moga produkowac coraz wiecej CO2 ale musza w to miejsce zapewnic tyle samo pochlaniania tego CO2. Wystarczy ze taka firma kupi kilanascie farm fotowoltaicznych, bedzie dalej trula ale bedzie zeroemisyjna
  3. @Pałuczanin81 To zmierza do tego aby produkcja miesa w UE byla ograniczona do minimum aby na prawdziwe mieso stac bylo tylko nielicznych. Zaczyna sie od zmniejszenia powierzchni i plonow roslin uprawnych, to spowoduje ze UE nie bedzie eksportowala zboz tylko importowala. A jak cos sie importuje to wiesz ze jak przejdzie przez kilka rak po drodze to bedzie duzo drozsze. Pozniej dorzuca cla na zywnosc spoza UE bo bedzie bee. I tak oto produkcja miesa w UE zmnieszy sie o conajmniej 50%. Powiedzcie ze wlasnie do tego to nie zmierza?
  4. Idac tym tropem to pula pieniedzy na to zadanie to ok.2 mln zl rocznie na cala Polske. Kto posieje te pasy to pewnie wyjdzie ze dolozy do biznesu. Ja sobie myslalem tez juz zeby to posiac. Mam zbiornik dzielony w siewniku i ustawilbym na gpsie ze w miejscach gdzie jest przepuszczlna gleba bym to posial bo tam i tak zawsze przypalone ale juz te same zalozenia sa nietrafione na to. Z tymi doplatami wiecie jak to jest. Jak wchodzilismy do Unii w 2004 to ten pieniadz mial jeszcze jaka wartosc ale od tego czasu inflacja sumaracznie przekroczyla 100% a otrzymanie kazdych pieniedzy jest coraz bardziej obwarowane. Powiem Wam tak jesli pszenica utrzyma przez kolejne lata taka cene to juz pierwsze gospodarstwa nie beda chcialy doplat brac i podlegac tym wszystkim EFA, ugorom, kontrolom opryskow itd. To jest poczatek konca rolnictwa w UE
  5. Jaki ma to sens?
  6. No wlasnie teraz to sie trafil taki rok tutaj, chociaz okreslenie ,,rok" nie bardzo tutaj pasuje bo pierwsza polowa byla sucha, szczegolnie czerwiec. A co mi teraz po tak duzym deszczu, wiecej problemow niz pozytku
  7. Kolejne 15mm. Tutaj od 15 sierpnia prawie 300mm. Pod koniec nastepnego tygodnia moze byc okienko na zrobienie chwastow ale nie wiem czy da rade ujechac. Traktor z opryskiwaczem po kazdym oprysku wyglada jakby sie kopal solidnie i byloby trzeba ciagle go myc
  8. 45mm. A od poniedzialku juz 65 mm
  9. Nie sprzedajecie jeszcze rzepaku. Po dzisiejszych wzrostach, trzeba mocno obserwowac bo moze noedlugo byc juz sam szczyt notowan i kto ma niech moim zdaniem powoli rozglada sie za sprzedaza, mysle ze okolice 3300-3400 zl beda w stanie firmy zabrac z podworka niedlugo, ale czy to bedzie szczyt? Moim zdaniem tak
  10. Co do zboz, stoja w miejsu, sa oslabione przez herbicydy, brak slonca i duzo wilgoci. Siane na poczatku optymalnego terminu wchodza powoli w faze krzewienia. Te siane kolo 20 wrzesnia maja tylko 2-3 liscie. Kolo 25 wrzesnia siane 1-2 liscie tylko. Co do rzepaku to nadrobil zaleglosci praktycznie, pieknie rozbudowal rozete, prawie wszystkie maja 8+ lisci i odziwo nie maja uszkodzonych korzeni przez smietke. Najbardziej balem sie o rzepak a to jednak zboza wygladaja teraz mizernie
  11. A tu zimno, wietrznie i mokro. Nie dam rady chyba dokonczyc herbicydow w oziminach, jest dosc mokro i rosliny codziennie mokre, od jutra cieplej ale bardzo wietrznie
  12. Mi jeden opryskiwacz mocno zniszczyl jeczmien ozimy po zabiegu herbicydowym. Jak konczylem pryskac przyszla lekka mzawka i rosliny nie zdazyly wyschnac do nocy a byl przymrozek. Spalilo prawie wszystkie lisie jeczmienia, nie wiem czy cos z niego bedzie. Mam pierwszy raz taka sytuacje z takim popaleniem. Expert+pendi+dff
  13. Cena kujawskiego za litr to 9,99. To juz jest duza cena i konsumenci sie juz zastanawiaja czy kupowac, sam widzialem to ostatnio na zakupach
  14. Dzisiaj mocne tapniecie na rzepaku. Kolega sprzedal po 3200 swoj ostatnio. Jutro raport USDA ktory pokaze w jaka strone bedzie dalej zmierzala pszenica
  15. Sprawdz Picona
  16. Niby u Nas i ich nie chcieli ale jak przyszly $ do kieszeni to jakos im wszystko obojetnie i na kazdym kroku wspieraja te Agri Plusy i Gobarto
  17. Gobarto i Agri to zlo. Pamietaj ze oni nie zmniejsza poglowia u siebie, jedynie rolnicy zmniejsza, albo wlasnie przejda do Agri
  18. Dawalem 150 kg mocznika na 3000l wody na 15 ha. To jest 10 kg na hektar. A roztwor 5% wychodzi
  19. Nie mowie o Tobie akurat ale niestety jest jeszcze sporo gospodarstw, ktore funkcjonuja dzieki wlasnie takimi dodatkami. W jakiej jestem grupie ciezko oceniac. Na pewno staram sie miec niskie koszty zywienia, leczenia. Wiadomo ze Ci na mokro robia pasze dzisiaj o 300-500 zl/t taniej i o nich bym sie nie martwil. Ostatnio dolozylem do tego biznesu dosc duzo, czy moge sobie pozwolic jeszcze na takie dokladki, czas zweryfikuje. Na pewno likwidacja to ciezka decyzja, tym bardziej przy nowoczesnych budynkach, w ktore zostalo wlozone sporo funduszy
  20. @Pałuczanin81 no masz racje tutaj, nie wiem jak przetrwamy bo tutaj 500+ ani emerytura dziadka nie utatuje gospodarstw. Mowia ze zeby bylo lepiej to musi zostac zlikwidowane 25-30% stada podstawowego w Europie. Przeciez to nie jest 2-5% a gigantyczna liczba. W Polsce przetrwaja duze holdingi typu: Good Valley, Agri Plus. Moze jeszcze Hagric Wozniecki. Reszta tuczy nakladczych upadnie i skupi sie na swoich macierzystych interesach typu mieszanie pasz, sprowadzanie warchlaka. No i przetrwaja Ci ktorzy maja niskie koszta, dobra sytuacje finansowa. Reszta wylatuje. Moze kiedys bedzie jeszcze normalnie
  21. @Pałuczanin81 to prawie mozna podciagnac pod to co mowi moj kolega co dlugie lata ma swinie i tuczy ze nawet jakby ktos mu teraz dal warchlaki za darmo to i tak by nie wzial ich bo by jeszcze stracil na tuczniku. Ogolnie patrzac na sytuacje, jak to Hiszpanie zalewaja Europe wieprzowina po cenach dumpingowych moze okazac sie to prawda. Tak sprzeda zboze i zarobi
  22. Powiem Wam ze dzisiaj sie przejechalem to sasiadow rzepaki slabiutkie tez, widac ze moj jakos dostal kopa i sporo tamtym odjechal. Pomogl mu ten mocznik podany dwukrotnie, amonowy octan cynku? Chociaz chyba najbardziej to pomogla mu gnojowica mysle jednak.
  23. No wlasnie tez o tym pomyslalem. W zeszlym roku dobrze wschodzilo, ale rzeczywiscie moglo byc starsze. Najgorsze ze teraz bede musial przesiac ta koncowke jeszcze raz
  24. Sialem zyto, zabraklo mi i zasialem zostawiona z zeszlego roku w papierowych workach ta sama odmiane hybrydowa. I wzeszlo moze 20% tego zeszlorocznego. Robaka tam nie bylo, czemu tak sie stalo?
  25. W tym roku mocno zroznicowany. Troche takiego slabszego jest na niektorych polach, pewnie 25- 30% az. Dobrze ze ruszyl, jest nadzieja