Sign in to follow this  
Followers 0
biedron

Grzałka w ciągniku

24 posts in this topic

montował ktoś grzałkę w bloku U-C330? Mam zamiar to zrobić, ale nie widzę miejsca gdzie można by ją wstawić...

Edited by jarki

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ursus 912

Miał kto zamontowaną grzałkę w bloku tej czechosłowackiej zemsty?

Od -1*C nie sposób uruchomić silnika-sąsiad mi baloty wrzuca do świń i już się wkurza jeżdżeniem dwa razy w tygodniu.

Edited by jarki
912

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porządna płyta grzewcza pod miskę 

Edited by jarki

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarki-słyszałeś u siebie,jak klnę przy montażu?

Godzinę temu właśnie montowałem na zimnie :).

Po 20 min. grzania 40* na wskaźniku-pali "od strzała" niczym w żniwa-warte wydania 87 zł.

POLECAM!

(tylko uziemnienie to chyba do ziemi ?dałem przewód i długi gwóźdź)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem-nigdy herbaty nie gotowałem tym urządzeniem.

Nie którzy piszą,że do bloku silnika inni do gruntu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do gruntu miałoby sens, gdyby ciągnik nie stał na oponach. Daj jakiś link, albo zdjęcie tego czajnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewód uziemiający powinien być podłączony od tej śrubki do bloku silnika. Niby bez tego powinno i tak łączyć, bo przecież grzałkę przykręca się do bloku śrubami, ale w elektryce pewnych zasad lepiej nie pomijać. Przewód najlepiej min 2,5^2, konektory oczkowe wskazane ;) Trochę to się mija z celem, jeśli wtyczka nie posiada uziemienia, dlatego powinieneś zmienić przewód wtyczki na trzyżyłowy. Jeszcze wracając do uziemienia. Pal w ziemi (lub bednarkę) to powinieneś mieć obok domu, od niego przewód min 16^2 do rozdzielni. Przy urządzeniu, w tym przypadku przy grzałce, przewód uziemiający dajesz zawsze na obudowę. A dlaczego, to weź to na chłopski rozum. Taki przewód uziemiający musi mieć np automat, czy żelazko. I wyobraź sobie, że tłumaczysz żonie, że od tej pralki i żelazka musi być jeszcze jeden kabelek do pręta w ziemi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie wtyczka nie ma tej "blaszki" i przewód dwużyłowy. @Marecki to w tym przypadku będzie to działać,jako uziemnienie-czy jest zbędne. 

@jarki-przejżałem full ofert.Ponoć w silnik 385 to trudno wpiąć.Nie mam nagrzewnicy w kabinie,więc i na wąż można było zastosować.

Ehh!Najlepiej to mieszkać w bloku w M-3 na drugim piętrze.

Edited by Pałuczanin81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepsza byłaby z blaszką i z trzema przewodami. Teraz grzałka jest nowa, ale niech się kiedyś przepali, dostanie przebicie na blok, a Ty podejdziesz zapalić ciągnik i odruchowo się o niego oprzesz... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel trójżyłowy znalazłem od babci żelazka,ale przedłużacz już nie?Niby w pompie do "mausera "na nim różnicówkę wyrzucało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby tak, ale ma dzieci. Każde urządzenie z grzałką powinno być uziemione. Czyli przedłużacz ma przebicie. Właśnie po to jest ta rożnicówka. Jak nie masz kabla z przewodem uziemiającym, a będzie gdzieś przebicie, to rożnicówka nie ma możliwości zadziałać, a nadmiarowoprądowy może nie wyskoczyć, bo to "tylko" przebicie, a nie zwarcie, za to samemu przebicie z grzałki poczujesz bardzo dobrze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie krzesełko sobie postawię i będę czuwał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko grzeje, to nawet zmarznąć nie zdążysz :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest kabel od kosiarki 3x0,75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za cienki. 3x1.5 to minimum. 3x0.75 będzie się grzał sam w sobie, spowoduje spadek napięcia i grzałka nie będzie działać, jak powinna, a kabel w końcu do wyrzucenia. 

Edited by Marecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swego czasu też myślałem nad jakąś dodatkową grzałką ale do ciapka 

Pierwszy pomysł to była jakaś mała spirala do miski olejowej bo cały silnik ogrzeje

Druga opcja taki wynalazek na wąż ale moim zdaniem to nagrzeje ale chłodnicę 

Skończyły się świnie i zostałem przy laniu gorącej wody 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopóki wystarczał Ciapek to i gorąca woda starczała.Chłodnicę zasłonić,ropę na zawory pod filtr,Aku bizonowe i odprężnik w górę.Ale i tak zazdrościłem sąsiadowi co słomę na widełkach nosił,a gnój przez okienka wywalał.Jego C360 była gaszona w październoku,uruchamiana w kwietniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0