Koksilato

Stan ozimin

1,599 posts in this topic

No właśnie śniegu nie było ani mega duzo ani dlugo nie lezal. Ale jak już lezal to oczywiście na niezamarznietej glebie. Były 3 takie okresy ze lezal po 5-10 dni potem calkowicie topniał i po krotkim czasie dalej padało. To nie były warunki takie że nieraz lezal 4 tygodnie to wtedy bym zrozumiał ze by się rośliny zadusiły ale jednak rośliny zareagowały jak zareagowały. Po drodze było jeszcze to ruszenie wegetacji kolo Nowego Roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat tutaj Tadeusowi nie zrobiło nic, jedna odmiana z pięciu która wygląda pieknie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@barkas jak tam Twój rzepak? U mnie odpukać jeszcze nie stracił liści. U okolicznych rolników też zielono, nie widziałem tej plantacji takiej mocno wyrośniętej bo mi nie po drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozniej zdjecia porobie,

stare liscie zielone,ktore lezaly na zimi, ale najmlodsze liscie, ktore wyszly ze stozka wzrostu cale zolte, stozek tez zoltawy zaczyna sie robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciezko bedzie ocenic nawet z testem. Wyrwalem dzisiaj kilka sztuk,

kilka sztuk i juz miekka łodyga i wszystko zolte

kilka 3/4 zolte i dosyc twarda lodyga

z tego wyrosnietego ponad polowa napewno wyleci ale moze z 10-15 roslin zostanie, tylko ciekawe jak rozmieszczone

Bylem dzisiaj na innym polu, gdzie rzepak nie byl tak powyrastany, to duzo ladniej wyglada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro rzepak ucierpiał to jak wygląda pszenica, bo wizualnie to u nas pszenica gorzej wyglądają, wszystko rude z daleka

Edited by miwigos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę nudzi się wam bardzo, poważnych mrozów nie było to od czego miało uszkodzić

jedynie pleśń śniegowa ale ona czasami  i śniegu nie potrzebuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, miwigos napisał:

Skoro rzepak ucierpiał to jak wygląda pszenica, bo wizualnie to u nas pszenica gorzej wyglądają, wszystko rude z daleka

zboza ladnie wygladaja bo byly przykryte 2 cm sniegu. Natomiast moj rzepak wyros 5-10 cm wezel krzewienia nad ziemia i podczas mrozow byl calkowicie odlsoniety

przy poprzednim mrozie byl caly przkyryty sniegiem, wiec nawet wegetacja sie nie zatrzymala, a teraz go ujebalo

Edited by barkas
dopisek

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, barts napisał:

Widzę nudzi się wam bardzo, poważnych mrozów nie było to od czego miało uszkodzić

jedynie pleśń śniegowa ale ona czasami  i śniegu nie potrzebuje

Nic jej nie będzie , ale ruda jest bo wiatr był silny, a nudzi się strasznie , czekamy za wiosną

Edited by ikcomas
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@barts mrozy były u nas, miejscami do -20 dochodziło prawie na goło.

@miwigos jest dokładnie tak jak @barkas pisze. Pszenicy nic nie jest bo węzeł krzewienia był przykryty warstwą 2 cm śniegu. U Was nie było śniegu, rzepak ładnie skrócony pozakrywał się liśćmi. Poza tym Wy pszenice siejecie odmiany pszenicy z niższą mrozoodpornością. U nas poniżej 4,5 to duże ryzyko. Stąd taka różnica w regionach. U nas niektóre rzepaki pewnie wylecą - te z odsłoniętą szyjką a pszenice zostaną no może oprócz tych potraktowanych pofermentem w mrozy, brązowe są w tej chwili.

16 godzin temu, barkas napisał:

(...)

z tego wyrosnietego ponad polowa napewno wyleci ale moze z 10-15 roslin zostanie, tylko ciekawe jak rozmieszczone

(...)

Jak równo to coś będzie ale rekordów nie ma co się spodziewać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Węzeł w pszenicy jest zielony bo był troche przykryty śniegiem, pszenice mrozoodporność 4, liście te co wystawały to są rude ,z daleka wygląda jak siano, z bliska lepej -17 było i wiatr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ikcomas za 1-2 tyg jeszcze raz dowali mrozem ten oslabiony, to zostanie tylko talerzowka i jeczmien:)

btw zastanawiam sie co zrobic na wiosne na innych polach...kukurydza czy jeczmien, na co sie nastawic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widać załamania pogody, raczej ocieplenie. Z azotem już by się przydało wyjeżdżać bo zaraz wegetacja ruszy.

Ja bym poszedł w jęczmień bo ukry to prędzej qq nas zaleją niż jęczmieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 tygodnie do przodu to se mogą nadawać. Obecnie nic na to nie wskazuje. Teraz na Syberii jest raptem w porywach -40 ale w większości -25. Można by powiedzieć upał o tej porze roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieraz w maju potrafią nastraszyć przymrozki jak truskawki kwitną... Wtedy to albo włóknina, albo snopki palić jak sąsiad kilka lat temu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now