jarki

Nawożenie pszenicy

1,155 posts in this topic

4 godziny temu, ansu napisał:

W pszenicy po rzepaku i po burakach na obecną chwilę ilością 130N zakończyłem nawożenie tym składnikiem. Jak w fazie liścia flagowego będzie mokro i szansa na wysoki plon to może coś się dołoży.

U mnie podobnie.135 N po rzepaku powinno wystarczyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak patrze na swoja wypowiedz to strzelilem byka pomorze, prawie jak kraina gdzie mieszkam. Jednak wstrzymam sie z azotem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysokie nawożenie N to dodatkowe retardanty i fungicydy, a plon ryzykowny i w zasadzie może być tylko więcej pracy, a zysk podobny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie spokojnie wszystko pod kontrolą ;)

95/ha bo pszenica po grochu wydaje się słaba ale ona to se pociągnie ja się cieplej zrobi 

Pierwszą dawkę specjalnie nieco opóźniłem i w związku z tym zwiększyłem 

Druga też będzie nieco później i to prawdopodobnie koniec nawożenia 

No chyba że pogoda mile zaskoczony 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po grochu dałem 80kg N i jest zajefajna w porównaniu z tą po rzepaku i nie dam więcej bo nie mam c yba że na liść flagowy ale to  ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zakończyłem nawożenie pszenicy, RSM 26 dwie dawki po 250 litrów a liczcie sobie. Grudniowa nie dostała jeszcze nic (prócz końcówki RSM-u który mi został), saletra w gotowości naszykowana czeka na jakikolwiek opad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jutro dam po 70N z RSM-u bo na tyle mi starczy na zboza(pszenzyto,jeczmien,zyto). W pierwszej dostalo w granicy 75-85N z saletry. To bedzie lacznie 150N. Jak bedzie sie dobrze zapowiadalo to za 2-3 tygodnie dorzuce saletry jeszcze po okolo 30-50N. To dobry pomysl? Czy lepiej dac teraz wiecej i domowic na szybko RSM

Share this post


Link to post
Share on other sites

To padało u Ciebie,zapomniałem że śnieg ,to ile mm spadło wody,u mnie od 13 marca nie padało

Edited by miwigos

Share this post


Link to post
Share on other sites

8mm razem. Dzisiaj prawie 3mm. Ladnie ta gnojowice na rzepaku przemiescilo ktora dawalem w zeszlym tygodniu. Od niedzieli poniedzialku ma przyjsc wreszcie cieplo. 

Co myslicie o tych opcjach nawozenia?

Edited by lokizom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znając pola i nie widząc zboża ciężko cokolwiek doradzić,ogolnie to150 N + 34 N na kłos to standart,za 2-3 tyg, to za wcześnie wedlug 

Ja mam inny problem 1l CCC + 0,4 medax ,czy bez CCC

Edited by miwigos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet ja nie mieszam juz, a plony mniejsze od Twoich sporo. Dalbym solo Medax chociaz ma byc fajnie cieplo to Moddus wyjdzie taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy machnąć drugą dawkę na tę suszę?Tradycyjnie 120kg/ha mocznika.

Mam też jakąś zupę azotową z cukrowni,może lepiej razem z T1 spryskać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz wiosną koniecznie trzeba też zwalczyć chwasty w uprawie. Tutaj  ....... możecie poczytać sobie o różnych sposobach walki z nimi. Trzeba się spieszyć ale jednocześnie utrafić sprzyjającą pogodę, co wcale może nie okazać się takie łatwe. 

Edited by jarki
Reklama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuj se pszenżyto popalił-Nomad+Mustang +trimax+...+...-

W Kurce za głowę się łapali,jak zażądał paletę środków.!

Edited by Pałuczanin81
do przeniesienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas od jutra du..ę ruszyć z N2 w postaci saletry,na wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie też bym myślał o saletrze ale w takim roku poczekam 

Jeszcze jest czas nie ma opcji żeby wykorzystały to co było podane 

Popada to się ruszy z przekonaniem że jest taka potrzeba 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba wszyscy nie wierzą w ten deszcz.Niedawno parskałem jakimś dolistnym azotem.

Po EWENTUALNYM deszczu to trza zadbać o buraki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sypac jeszcze na pszenice saletre? Czy juz za pozno? 

dostala jedna dawke 200 kg saletry kolo 5 marca i tyle...

Na wieczor nadaja opady, kolo 200 kg znowu bym rzucil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now