Sign in to follow this  
Followers 0
jarki

Spawarki

51 posts in this topic

Do teraz jak robiłem przykładowo zsyp do zboża na przyczepy to nitowałem

A dla dociekliwych z cienkiej blachy bo  może się zdarzyć ...

Edited by jarki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już się nie próbuję nawet uczyć.Szwagier zawodowiec spawa co trza.

Dwa lata temu spawał konstrukcje na halę.To przywiózł "coś" wielkości radia.

Pospawał i do dziś nic się nie zawaliło.U nas stoi urządzenie ponoć z transformatora wielkości wanny

na elektrody minimum 4mm "różowe"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam coś podobnego 450 A max, fajnie się to transportuje, przeciągnięcie tego z jakieś 10m zaspokaja chęć użytkowania tego ustrojstwa na co najmniej kolejny rok. Kabel zasilający od tego ustrojstwa więcej waży od inwentera 250A. Teraz prawie wszystko robię tym inwerterkiem, nawet miga nie chce się mi odpalać bo zdecydowanie za ciężki.

 

Edited by agromatik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy test zrobiony próbowałem zwłaszcza cienkie blachy 

Trochę na dużych ustawieniach zbyt długo nie robiłem ale się nie wyłączała 

Muszę to jakoś ogarnąć zgrać podajnik z prądem pierwsze co się nasuwa to masa 

Indukcyjność widać że działa to może być bardzo pomocne 

Nie mam pojęcia jak ustawić CO2 syczy i tyle wiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2  ustawiaj jak najmniej.

Po jakości spawu, zobaczysz jak będzie za mało

Edited by jarki
CO2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak orientacyjnie średnica drutu razy 10 i zwiększasz lub odwrotnie w zależności od warunków (na zewnątrz czy w pomieszczeniu) i oczywiście jakości spoiny. Zaopatrz się w spray antyodpryskowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak już wiem że CO2 ma być X 10 grubości drutu ale kupię rotametr za grosze 

Muszę nabyć też coś przeciwko odpryskom bo szkoda sprzętu i nerwów 

Najważniejsze co zauważyłem to czas na zmianę pokoleniową 

Junior zdecydowanie przerósł mistrza 

Jeszcze CO2 czy Ar/CO2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam porównania do argonu

Najważniejsze żeby dobrze wyczyścić miejsce spawania

Elektroda to      idzie i na brudnym.

Edited by suzin
dopiska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 3 spawarki mma i migomat. Spawam czasem oporowo migomatem 200A na co2 i szybciej uchwyt padnie jak żródło prądu spawarka się wyłączy. Dedra mma kabe zmienione i kilka elektrod zasadowych 4mm spokojnie też się nie wyłączyła jeszcze. Most bardziej miękko się spawało. Stary transformator 50lat  z dorobionym prostownikiem i układem podbicia grube elektrody zasadowe bajka.  Jeszcze krótko był Pirotec TIG z HF ale 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz dostep do mieszanki to zdecydowanie. Wygląd spoiny w porównaniu do CO2 bajka, praktycznie brak odprysków, jarzenie łuku tez zdecydowanie lepsze. Jedyne zalety CO2, że jest łatwo dostępny i zdecydowanie tańszy no i wystarczy mieć gaśnicę śniegową i masz butlę na CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 130 amper spaw wygląda już bardzo przyzwoicie wszystko jakoś zgrałem

Ale blaszki i mniej jak 70 A to mordęga jak to jest z tym lutospawaniem?

A i dziś syn zauważył że reduktor ma oznaczenie l/min o dziwo było ok prawie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ile może kosztować butla z tlenem?taką 1,5wysoka.Druga to propan/butan-szwagier tnie czymś takim moje przyczepy D47 sztywne i się zastanawiam czy warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tniemy na złom-są niekompletne,bez papierów,opony spróchniałe-rozrzutnik 52letni,piast do wapna,pługi od Ciapka,młocarnia mcc-10a,itd.itp.

Ta butla ma tak metr wysokości-poszła cała w dzień.Szwagier wziął ją do nabicia,czy na wymianę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ansu Jesteś, potrzebuję pospawać trzon od grubera Jakie elektrody będą dobre.

Na mocny spaw mam EB. co byś polecił?

Edited by ikcomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grube zasadowe dobre 

Tylko czy spawany materiał nie zmieni struktury i nie straci właściwości 

Przed trzeba by zagrzać 

Edited by ansu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś to do mocnych spawów uzywało sie niebieskich, w necie teraz ich nie widze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te twoje to zwykła rutylowa . No właśnie co ansu miał na meśli grube, chyba fi

Mam jeszcze nie wiadomego pochodzenia elektrody, ładnie zalewają, nawet niektóre żeliwo ładnie spawa.

A spaw nie rdzewieje. Raczej są zasadowe . Tymi będę spawał.I są grube fi5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi akurat zasadowymi nie wychodzi. Do tego nie mam w czym ich grzać i pewnie tu jest problem. Dlatego używam rutylowych cienkootulonych 3.2, właśnie ESAB jak @jarki. Na moje konstrukcje wystarczają. W razie czego mam jeszcze stare grubo otulone 4.0 firmy nieznanej do poważniejszych rzeczy. Więcej spawarka nie pozwoli, bo szałowa nie jest. Może zimą się kupi drugą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grubootulinowe to sąsiad mówi że nawet on potrafi spawać 

Czyli takie dla ślepych i beztalenci a może jednak jest inny sens ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te moje  co pisałem, główka  żółta i na końcówce zielona kropka

Trzon pospawany Będzie jeszcze test. Niebieskie co miwigos w spominał mocniejsze były od różowych[ odpowiednik ER]

Mówiono że są do spawania konstrukcji, co kolwiek to znaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0