ikcomas

Termin ilość siewu a plon

834 posts in this topic

Posiane 2 ścieżki i o 2 ścieżki za dużo. Na stodole zauważyłem napis namalowany żółtym sprayem w 2016 roku "Nie siej głupku rzepaku w popiół". Potulnie zjechałem z pola walki z podkulonym ogonem. Czekam do 10 września, jak nie popada będzie coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, men2face napisał:

25 sierpnia.pozno??

W lipcu mogłeś zasiać.

Na polu bagno na niedziele zapowiadają kolejne burze i bedzie 5 wrzesień , lub ryzykować i siać piątek sobota w mokre, siany 16 pomimo 130 mmjest OK, wiekszość 30-40 roślin , siane 40 szt

 

Ja siałem spadło 130 m i jest,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj trochę tego deszczu, mogę przyjąć i połowę tego co u Ciebie. Jakoś posieję, najwyżej i we wrześniu jak za mokro. Poprzedni rok pokazał, że jednak da się.

Edited by ikcomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyrzuciłem z głowy 2016 rok, jednak teraz mi się przypomniał i to jeszcze w dobrym momencie bo na początku siewu. Mimo dobrej orki, mimo braku skib nawet na glinie nie widziałem tego. Zacząłem już myśleć czym przesiewać, potem pomyślałem po co siać rzepak jak mam go przesiewać? Od orki do siewu minęło kilka dni, u Ciebie jak siejesz to na bieżąco na 2 ciągniki jeden orze drugi sieje rzepak, pewnie 3 rozsiewa nawóz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są bryły? Idealna struktura, no i wilgoć widać. Wschody będą 100%. Wjedź w moją glinę zapraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nawóz idzie po żniwach a ściernisko, pod wszystko nawet buraki

 

Jak w takie spada 80 litrów w pól godziny to też rozmyte i zamulone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czwarty dzień rzepak w dużej części na wierzchu

Wczoraj i przedwczoraj znajomi bronowali te siane przed ulewą

Duża część zwlekała z sianiem do czwartku/piątku z obawy że za mokro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój zasiany w środę ciekawe czy powschodził?? I ciągle grzeje 

Edited by ansu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też w środę próbowałem ale zrezygnowałem. Na piasku rozgrzebywałem to widać było że coś tam jest, na glinę mi się nie chciało iść bo kurzu w buty nabiorę. Dzisiaj lekko pada, może jutro albo pojutrze posieję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdjecie.jpg

Wschody chyba 100%. Dzisiaj juz faza pierwszego liscia na tym sianym 22.08. Rozstaw 30 cm

Edited by lokizom

Share this post


Link to post
Share on other sites

[37224375]

 

Rowniez siew 22 sierpnia w tym balaganie to zle wyglada aie moim zdaniem jest ok 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasiad sieje pierwszy raz. Ziemie ma rewelacyjna ale bez plodozmianu niestety. Zasiac mogl punktowym w rzedach 45 cm. 

Pytal mnie sie ile zasiac to mowie mu ze norma jest 50 roslin ale ze ma punktowy dobry siewnik to moze zasiac nawet 20 roslin i bedzie git bo warunki polowe tez bardzo dobre. Ale jak sie boi tak malo to niech sprobuje chociaz 30-35 roslin. Wtedy nasiono od nasiona bedzie w odleglosci okolo 6-7 cm. Teraz patrze jak zasial i widze ze rozstaw zmniejszyl na 35 cm i nasiono-nasiono ma w odleglosci okolo 3 cm. To jest pewnie 100 roslin/m2. 

Następny raz jak bedzie sie pytal to mu powiem niech spier.... na drzewo, szkoda czasu na niego skoro i tak zrobi calkiem odwrotnie.

Jakbym mial taka przystawke na 45 cm to nie balbym sie siewu 20 roslin. Juz widze jakby to pieknie wygladalo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile to razy człowiek miał takie doświadczenia jakby myśleli że odpowiadasz na złość 

Wracając do tematu można mocno obniżyć dawkę wysiewu ale to jest jednak ryzyko 

Tu musi wiele czynników być na odpowiednim poziomie zwłaszcza warunki pogodowe

Struktura gleby dobry sprzęt i wiele wiele innych rzeczy

Kiedyś zasiałem 1,5kg nie byłem zadowolony 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 to ryzykowne , ważne ile będzie na wiosne, ja sieje 40, wzeszło od 20 do 38 ,zależy od pola niektóre dwa razy zalane

30 na jesieni to najlepiej wygląda

Edited by miwigos

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszlym roku obornik dawali pod pszenice. Z pszenicy zebrali slome. Jeden talerzowal a drugi z tylu oral. Tutaj moje pytanie jaki sens mialo to talerzowanie? Jak zaorali to za dwa dni spadlo 30 mm deszczu. Warunki do siewu byly idealne, wschody musialy byc idealne. Sprzet to 2 letni siewnik punktowy. No kur.. nie mozna tak spier.... rzepaku na starcie a pozniej caly rok narzekac

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 szt, hybrydy to zdecydowanie za dużo , ale jak ktoś sieje pierwszy raz to lepiej 50 szt. niż 20 szt. , bo tyle bym sie nie odważył zasiać ,nigdy nie wzejdzie tyle co sie zasieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasiałem wyszło worek 1,5 miliona /5ha i coś zostało, a miało zabraknąć. Liczyłem ważyłem na 33-35szt/m2. Siew 24-25 sierpnia. Niby w ziemi coś wilgoci jest, ale grzeje w dzień w nocy prawie do zera spada, to na na glinie co skieruje może wyschnąć. 
15-20 sztuk to by było idealnie, ale zdrowych roślin we żniwa do koszenia. 

Edited by ansu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli orka jest wykonywana małym pługiem i operator kiepski to miało to sens 

@lokizom są ludzie niereformowalni niema się czym pochwalić 

@ansu 20 sztuk no pewnie z kawałkiem to przegiołeś 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarki wspominalem Tobie ze na jednym kawalku posialem w tym roku 17 szt/m2. Mysle zen ten bedzie najlepszy bo wschody idealne. 

@miwigos jak ktos sieje nawet pierwszy raz, dobrym sprzetem, dobre warunki to mozna smialo zejsc ponizej 50 roslin. Tym bardziej ze rozstaw 45 cm. 50 roslin to daje rzepak co niecale 4 cm. Sam widzisz ze to inne realia i bedzie gesto. Smialo o polowe mozna zmniejszyc obsade. Rzepak wtedy co 7-8 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej bliżej 30szt/m2, ale nie zasiało się idealnie i po siewie upały ponad 30C.

 

W żniwa nawet 12szt równomiernie rozmieszczonych zdrowych roślin zapewni rekordowy plon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sezon chyba 2015/2016 po wymarznieciach i wyliczone 8 roslin na metr na wiosne a plon lepszy niz przez wiekszosc lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozstaw 45 cm nie przekonuje mnie , ja sieje co 12,5 i tego raczej nie zmienie za mojego żywota, po co ma jeden z drugim konkurować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kolege ktory przez kilka lat testowal rozne warianty. Najwiekszy rozstaw mial 37,5 cm i tam byl najwiekszy plon w kazdym roku. Roznica byla od 300 do 700 kg nawet w porownaniu do 15 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now